Hezkuntza Inklusiboa

Inclusión educativa

2015 otsaila 9
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Actualización en Atención Temprana/ Arreta Goiztiarraren gaurkotzea

tronco  Aurtengo ikasturtean 2014-15ko Urtarrilean, Berritzeguna Nagusiak, “Arreta Goiztiarra. Gaurkotzea” gaiari buruzko formazioa antolatu du.

Ikastaroak sistema arteko formazio adibidea izan nahi du. Eremu ezberdinetako profesionalak ( hezkuntza, sozial arloa eta  osasuna) egon  dira.

Hizkuntza komun eta koordinazio estu baten beharrak, jarduera eta serbitzuetan, formazio konpartitu eta elkarrekin egindako gogoeta eta hurbilketa eskatzen du.

Itxaropentsu egoteko momentuan gaude Erkidegoan Arreta goiztiarraren garapenari dagokionez. Honelako jarduerak elikagaiak dira.

AG eredua posiblea da eta  epe laburrean, gure haurrek , garapenean zailtasunak dituztenak, edo arriskuan daudenak,eta haien familiek arreta goiztiar, integrala eta inklusiboa izango dute

Parte-hartzaileak:

  • Javier Larrea, Desgaitasuna Ebaluatzeko Atal Burua . Bizkaiko Foru     Aldundia.
  • Gabriel Saitua, Pediatra Neonatologoa. Haur-Garapen Unitatea. HU Basurto.       Osakidetza.
  • Marisa Belaustegi, Hezkuntza Premia Berezietako Aholkularia. Arreta     Goiztiarreko        Taldea (AGT).
  • Antonio Luengo,. Hezkuntza Premia Berezietako Aholkularia. Arreta     Goiztiarreko        Taldea (AGT).
  • Ramón Muñoz, Hizkuntza Polítika eta Kultura Sailaren Arreta goiztiarreko koordinatzailea  eta Ikastaro honen arduraduna.

Edukiak  (Ikus ezazu  erantsita doakizun programa)

  • Aurrekariak eta gaur eguneko praktika.
  • Arreta goiztiarreko eredua euskal autonomia erkidegoan.
  • Arreta goiztiarreko oinarriak.
  • Gaur egungo disenuak.

 Erabilitako materialak

A lo largo del mes de Enero y Febrero del año 2015, y dentro de la oferta formativa Prest Gara del Departamento de Educación, Política Lingüística y Cultura, se ha celebrado un curso sobre Actualización en Atención Temprana.

Este curso, organizado por el Berritzegune Nagusia, ha querido ser un ejemplo de formación intersistemas, por lo que una de sus características más relevantes ha sido la participación de  profesionales del ámbito sanitario, social y educativo. La necesidad de establecer un lenguaje común y de lograr una coordinación sistemática de actuaciones y servicios pasa, entre otras iniciativas, por establecer contenidos de formación comunes, reflexiones y aproximaciones conjuntas a la atención temprana. Nos encontramos en un momento de grandes expectativas sobre el desarrollo de la AT en nuestra comunidad.

Confiamos, por tanto, en que, además del propio Modelo, todas las disposiciones normativas y las actuaciones que se deriven de él, incluyendo las formativas, configuren una atención temprana global, integrada e inclusiva que responda a las necesidades de los niños y niñas  con dificultades en el desarrollo o en riesgo y a sus familias.

Contenidos (Ver el programa adjunto)

  • Antecedentes y práctica actual
  • El modelo de AT de la Comunidad Autónoma del País Vasco
  • Fundamentos de la atención temprana
  • Diseños actuales

 

Materiales utilizados

 

 

2014 azaroa 13
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Trastornos del Espectro Autista: 10 pautas para apoyarme

Un artículo publicado en el número del mes de Noviembre de este año, del Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, propone una herramienta para empoderar a las personas implicadas; guiar a sus profesionales, y aportar criterios para quienes defienden su bienestar, al considerar los sistemas de apoyo ofrecidos a las personas con Trastornos del Espectro del Autismo (TEA).

Confiando ilustrar un marco de referencia para la práctica clínica y la autodefensa, el Dr. Joaquín Fuentes, Jefe del Servicio de Psiquiatría Infantil y Adolescente de Policlínica Gipuzkoa, en la capital vasca de San Sebastián, en España, ha desarrollado una serie de breves “Pautas” mostrando un enfoque que espera sea aceptado en muchos países.

El Dr. Fuentes dice de su artículo,  “Estamos viendo en nuestros entornos una evolución radical en el desarrollo de los servicios para TEA. Ahora les consideramos ciudadanas y ciudadanos completos; que deben recibir un apoyo personalizado dentro de su propia comunidad. E insistimos en que debemos prestar atención a sus sueños y deseos cuando hacemos planes para el futuro; empoderándoles  – a ellas y ellos y a sus representantes – para decidir, y favorecer la consecución de su auto-determinación, relaciones sociales satisfactorias e inclusión completa; todo ello garantizando una buena calidad de vida”.

Subrayando el creciente movimiento en Europa de lograr una información fácilmente comprensible, como ingrediente esencial para proteger los derechos humanos y facilitar la participación ciudadana, el Dr. Fuentes, ha escrito sus “Pautas” de manera clara y en primera persona. Para asegurar la representatividad, los primeros borradores fueron revisados por un grupo de auto-ayuda de personas jóvenes con TEA, y por la Junta de Familiares de la Asociación Guipuzcoana de Autismo (GAUTENA); el mayor programa comunitario apoyado por las autoridades públicas en el Sur de Europa, en el que el Dr. Fuentes sirve como Consultor de Investigación.

Las personas consultadas analizaron el documento y lo aceptaron con determinación, añadiendo algunos puntos y valorando que las 10 Pautas fueron amistosas en una comunidad plurilingüe. Por ello, las diez pautas, descritas en Inglés en el artículo, están disponibles como material suplementario en Español, Francés y Vasco. ¡Otras traducciones están en marcha!.

El artículo “Autism Spectrum Disorders: Ten Tips to Support Me” del Dr. Joaquín Fuentes, aparece en el  Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, Volúmen 53, Número 11 (Noviembre 2014), publicado por Elsevier. Dado el valor social de este trabajo, Elsevier y el JAACAP, lo han hecho accesible gratuitamente, tanto el artículo como el material suplementario, en los siguientes enlaces: 

Las personas y las organizaciones deben sentirse libres para anunciar estos enlaces en sus portales o páginas en la red. Pero es importante utilizar estos enlaces, en vez de poner directamente los documentos en las mismas.

Irudiaren jatorria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Concepto y definición del espectro autista y otros trastornos

2014 urria 28
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Discapacidad auditiva. Difilcultades en los procesos lectores

2014ko Urriaren 17an, Bilboko Musika Kontserbatorioan, “Dificultades en los procesos lectores. Discapacidad auditiva.” ikastaroa antolatu zuen Berritzegune Nagusiko HLBP Taldeak.

Ana Belén Dominguez izan zen hizlaria, Salamancako Unibertsitateko irakaslea da. Entzuteko desgaitasunari buruzko ikerketetan eta ebaluazio prozesu askotan parte hartu du. Eskarmentu handiko profesional honek hainbat jarraibide fidagarri eskaini zizkigun, ikerketetan oinarrituta.

Irakurketa eta idazketaren inguruan aritu zen, bereziki entzuteko arazoak dituzten ikasleen kasuetan.

Erabili zituen materialak eskura duzue hurrengo ezteketan:

 

 

Irudiaren jatorria

2014 iraila 30
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Adimen gaitasun handiko ikasleak eskola inklusiboan. /// El alumnado con altas capacidades intelectuales en la escuela inclusiva

 Aurtengo ikasturtean 2013-14ko ekainaren 16an, Durangoko HEOean, “Adimen gaitasun handiko ikasleak eskola inklusiboan” gaiari buruzko formazioa egin da HPB aholkularientzako. 

Horretarako Luz Pérez izan dugu hizlari. Bera, ahalmen handiko ikasleen gaian aditua da, Psikologia eta Hezkuntza katedraduna Madrilgo Complutense Unibertsitatean, Espainiako Elkartearen Lehendakaria adimen gaitasun handikoen ikerketan eta Nazioarteko erakunde ugarien kidea.

Saio horretan hurrengo edukiak jorratu dira:

  • Adimen gaitasun handiak: gaur egun nola ulertzen den.
  • Nola egiten den ebaluazio psikopedagogikoa: Detekziorako tresnak, identifikatzeko prozesua,…
  • Erantzun eraginkorrak (eskolarrak eta eskolaz kanpokoak)
  • Jarduera planak.
  • Administrazioen aldeko ekimenak.

 

Irudiaren jatorria

2014 uztaila 11
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Asperger sindromean esku-hartze eta laguntzarako oinarrizko estrategiak

 

Aurtengo ikasturtean 2013-14ko ekainaren 30ean eta uztailaren 1ean formazioa egin da Gasteizko Berritzegunean,   “Asperger Sindromean esku-hartzerako oinarrizko estrategiak eta laguntzak” HPB aholkularientzako. Horretarako Alfonso Muñoz izan genuen hizlari. Bera,  Iridia Taldean lan egiten du, Madrilen, eta Autismo Espektruaren Nahasmenean aditua da. Bi egun hauetan hurrengo gai hauek landu dira:

  • Detekziorako tresnak.
  • Helburuak eta estrategiak finkatzeko azterketa prozesua.
  • Komunikazioa eta trebetasun sozialak: Asperger Sindromearen ezaugarriak eta esku-hartzerako estrategiak.
  • Funtzio exekutiboen gaitasunak hobetuz.
  • Ikasgelarako laguntza estrategiak.

 

Asperger Sindromea. Materialak

Emalea: Alfonso Muñoz.

Data: Ekainaren 30a eta uztailaren 1a.
Lekua: GASTEIZKO BERRITZEGUNEAN

 

Irudiaren jatorria

 

 

2014 apirila 11
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Autismoa duten pertsonekin hizketan /// Charlando sobre las personas con autismo.

Hemen aurkituko duzuna, Canal UNEDek emandako programa batzuk dira autismoa duten pertsonei buruz. Bertan “Hezkuntza eta inklusioa AEN” eta “ AEN desgaitasun intelektual gabe pertsonentzako laguntza”ri buruz egindakoak daude.
Autismo Espektroaren Nahasmena ondo ezagutzen duten profesionalek eta Ikertzaileek parte hartzen dute.

Se trata de una serie de programas emitidos en el Canal UNED sobre las personas con autismo, dedicados a la “Educación e Inclusión en TEA” y al “Apoyo a personas con TEA sin discapacidad intelectual
Nos acompañan profesionales e investigadores de reconocido prestigio en el ámbito de los Trastornos del Espectro de Autismo

Orain arte emandakoak hurrengoak dira:

  • AEN desgaitasun intelektual gabe pertsonentzako laguntza
  • Hezkuntza eta Inklusioa AEN duten haurreengan
  • Autismoa duten pertsonak: beharrak eta eskubideak
  • Arreta goiztiarra Autismo Espektroaren Nahasmenean
  • AEN duten helduak
  • Familiei laguntza
  • ….

Los programas emitidos hasta la fecha son :

  • Apoyo a las personas con TEA sin discapacidad intelectual
  • Educación e Inclusión en niños con TEA
  • Las personas con autismo: sus necesidades y derechos
  • Atención Temprana en TEA
  • TEA y vida adulta
  • Apoyo a las familias
  • …..

Irrati saioak hurrengoko linkan aurkituko dituzu /// Puedes escuchar los programas en el canal de radio en este link
http://www.canal.uned.es/serial/index/id/738

Edo blogean informazio osagarriarekin /// o a través del blog donde encontrarás información complementaria de interés.
http://charlandosobrelaspersonasconautismo.blogspot.com.es/

2014 martxoa 18
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Educación Inclusiva. Iguales en la Diversidad

inclusiva

INTEF formazioa sarean. Hemen aurkituko duzun materiala eskola inklusiboa garatzeko lagungarria da.

Aniztasunari buruzko ikuspegi zabala dute.

Adibide argiak eta zehatzak eskaintzen digute eta horregatik irakasle zein hezkuntzako beste  profesionalen lanerako oso baliogarriak izan ahal dira.

Material hauek hezkuntzan ditugun praktikak aztertzera eramaten gaitu eta horrekin batera praktika horiek, eskola inklusiborantz bideratzeko aukera ematen digu, hezkuntza komunitate osoan behar diren eraldaketak sustatzeko.

EDUKIAK

10 modulu eta 3 eduki blokeak ditu.

I. Blokea. Inklusioaren definizioa eta kontzeptualizazioari buruz

II Blokea. Inklusioa, kontzeptutik praktikara.

III Blokea Berrikuntza eta hobekuntza prozesuak ikastetxeetan inklusioaren ikuspegitik.

Erabilgarria izan ahal da formazio prozesuetan, mintegietan erabilitzeko material osagarri bezala, HPB aholkularien lanerako…

Online dago eta dohain deskargatu ahal da, hurrengo helbidean